PRVNÍ ELEKTROKOLO VZNIKLO V BOSTONU

PRVNÍ ELEKTROKOLO VZNIKLO V BOSTONU

Věděli jste, že první elektrokolo ulehčilo svému majiteli jízdu už koncem 19. století? 

Za jeho vynálezce je považován Hosea W. Libbey z amerického Bostonu, který jej sestrojil v roce 1897. Kolo poháněné dvojitým elektrickým motorem ve středu klikové hřídele mělo jednu obrovskou nevýhodu: bylo nesmírně těžké. Vážilo totiž okolo 130 kilogramů. Možná i proto tento vynález tak trochu usnul na dobu téměř sta let. První komerčně vyráběná elektrokola se na trhu objevila až v 90. letech 20. století. Průkopníkem v jejich prodeji se stala Čína, která dnes produkuje drtivou většinu světové produkce tohoto artiklu – prodej dosahuje neuvěřitelných 27 milionů elektrokol ročněHistorie Elektrokolhistorie

Elektrokolo bylo vynalezeno koncem 19. století v roce 1897 panem HoseaW.Libbey z Bostonu.

Kolo bylo poháněné dvojitým elektrickým motorem ve středu klikové hřídele. Jeho obrovskou nevýhodou bylo však to, že kolo bylo velice těžké (vážilo okolo 130 kilo) Replika tohoto modelu byla  později v roce  1990 vyrobena jednou světoznámou americkou firmou na výrobu jízdních kol.

Roku 1898 - patentoval Mathew J.Steffens elektrické kolo s pohonem zadního kola, ale pak nastává dlouhodobý útlum ve vývoji elektrokol.

S objevem ovládání točivého momentu elektromotoru se Elektrokola začínají dostávat do popředí začátkem 90 let 20. století. V roce 1992 se začínají objevovat první komerčně vyráběná elektrokola a v roce 1998 už existuje téměř 50tka firem na výrobu elektrokol.

Průkopníkem v tomto odvětví se stává číná která v roce 2004 prodal 7,5 milionů elektrokol. V roce 2008 dokonce 18 milionů elektrokol. Dnes Čína produkuje ročně kolem 27 milionů elektrokol, přes 90 % světové produkce a vlastní zhruba 60 % patentů v tomto odvětví

V Evropě dochází k prudkému nárustu prodeje elektrokol zejména v Německu. Každé 20. kolo na trhu s elektropohonem.